A Nemzeti Védelmi Szolgálat egyik reklámfilmje három kategóriában is díjat nyert New Yorkban.
A Nemzeti Védelmi Szolgálat a hálapénz visszaszorítása érdekében 2021 márciusától végez bűnfelderítő és megelőzési feladatokat.
A Nemzeti Védelmi Szolgálat nyomozó hatósági jogkörrel nem rendelkezik, a feltárt jogsértések esetében feljelentést teszünk vagy nyomozást kezdeményezünk a rendőrségen, illetve az ügyészségen.
Az egészségügyről szóló törvény (1997. évi CLIV. tv.) szerint maximum a mindenkori minimálbér öt százalékának megfelelő értékű ajándékot lehet adni az orvosoknak, egészségügyi dolgozóknak a kezelést követően, hálapénzt fizetni tilos. Ennél nagyobb értékű ajándékot, szolgáltatást, illetve egyáltalán pénzt adni és elfogadni is bűncselekmény.
A közvélemény tájékoztatása a feltárt ügyekről folyamatos.
A Nemzeti Védelmi Szolgálat a felderítésen túl nagy hangsúlyt fektet a megelőzésre, a szemléletváltásra. Munkatársaink az állami egészségügy területén évente több ezer főt meghaladó hallgatóság részére tartottak bűnmegelőzési előadásokat– köztük orvosoknak, ápolóknak, egyetemistáknak. Ezeknek a célja, hogy a résztvevők minél szélesebb körben megismerjék az orvos-beteg kapcsolatokban előforduló korrupciós helyzeteket és azok elkerüléséhez és kivédéséhez megfelelő magatartást.
A Nemzeti Védelmi Szolgálat folyamatosan dolgozik azon, hogy szemléletváltás történjen, azt próbáljuk az állampolgárokban, illetve az egészségügyi dolgozókban is tudatosítani, hogy a hála kifejezésének van más módja is, mint a feszengve átadott és átvett boríték. „A hála nem pénz” címmel egy kiadványt állítottunk össze, melyben egyrészt az egészségügyi dolgozókat, másrészt az állampolgárokat tájékoztatjuk az új szabályozásról.
Ennek a szemléletformáló folyamatnak a része volt az a január 5-én indult televíziós kampány, melynek célcsoportja az egészségügyi szolgáltatást igénybe vevők, vagyis az állampolgárok.
A „Vesztegetés kiszorítása az egészségügy területén” elnevezésű projekt 473 millió forintból, hazai társfinanszírozásban, európai uniós támogatással valósult meg. Ennek keretében két reklámfilm készült: az egyik az idősebb korosztályt célozza, míg a másik a fiatalabb generációnak szól. A projekt végrehajtása során vállaltuk, hogy legalább 5 millió lakost elérünk a spotokkal, épp ezért a reklámok a legkülönbözőbb tematikájú – összesen 21 – televíziós csatornán futottak.
A több éles kritikát kapott Rap Battle című reklámfilm három kategóriában – „Kormányzati tájékoztatás”, a „Fiatalok megszólítása”, valamint „TV reklám” – nyert aranyérmet a New Yorkban megrendezett MUSE Creative Awards (MUSE-díj) reklámversenyen.